Umbre

Şi a venit.La început a ezitat să se dea jos din maşină, luându-i ceva timp până a venit în faţa mea, oscilând între a mă privi cu dispreţ şi a nu mă privi deloc.

– De ce ai făcut asta?Pentru că nu m-ai iubit…

Trebuia să fi ştiut de pe atunci că nu va mai avea niciodată încredere în mine.Că la oricare pas greşit pe care aveam să-l fac, inevitabil ar fi strecurat în discuţie episodul infidelităţii mele.Că oricând el putea fii absolvit de orice vină, pentru că riscam să-l pierd din nou.M-am complăcut astfel într-o relaţie ce nu-mi permitea să mişc în front şi care îmi nu-mi aducea decât mici frânturi din ceea ce dăruiam eu peste măsură.Dar totuşi, despărţirea a venit de la el, de data aceasta.

L-am urât din tot sufletul meu o vreme.Apoi am început să îmi aduc aminte iar, de momentele bune.Nu mai puteam să suport durerea din piept şi lacrimile ce păreau să nu aibă vreun sfârşit, aşa că am început să scriu despre el.Pe orice apucam, orice gând care părea să fie periculos.Simţeam, ca şi acum, că nu pot continua fără el, dar nici o nouă împăcare nu era soluţia.L-am sunat într-o zi, dându-i de înţeles că nu-i mai port pică.Apoi, săptămâni la rândul am aşteptat un semn din partea lui, care a întârziat să apară.Între timp am pierdut voinţa de a cunoaşte noi persoane, pentru că ştiam prea bine că niciuna nu va reuşi să mă mulţumească.Continuam însă, să urmăresc un standard fantomă, chiar dacă nopţile mi le petreceam cu diferiţi bărbaţi, strict pentru plăcerile carnale.

Într-o dimineaţă, pe când îmi savuram cafeaua într-un local puţin populat, după o noapte înnecată în lacrimi şi alcool, cineva se apropie de mine.Atât de stângaci a fost complimentul pe care I. mi-l adresase, încat am acceptat să stea cu mine la masă.Nu aveam nici cea mai mică intenţie să îl cunosc mai îndeaproape, deşi aspectul său era unul liniştit şi copilăresc.Nici acum nu ştiu cum de i-am lăsat numărul meu şi cum, după ce îi ignorasem mai bine de o săptămână telefoanele, am acceptat să ies cu el.După câteva zile, deja formam un cuplu.

Am spus că am nevoie de cuvinte calde, de siguranţa iubirii şi de darul preţios al timpului, iar acum are cine să mi le ofere, parcă nu mă trage sufletul să mă bucur de ele.Totul a evoluat prin faţa ochilor mei, eu rămânând aceeaşi, ca un ultim soldat pe front, înconjurat de o mare de morţi.Sunt zile când rămân fără aer, la propriu.Atât de mult mă tulbură neaşteptata iubire pe care o primesc, încât ajung să o neg.Mi-e o frică  teribilă de incapabilitatea de a mai iubi, mă îngrijorez peste măsură când văd că eu nu-i pot răspunde cu aceeaşi bunătate şi dragoste, mi-e teama, ca printr-un mod inconştient, să nu mă folosesc de I., doar pentru că ştiu că el şi-a refăcut viaţa cu altcineva, iar eu încă mai port în inimă semnele iubirii lui.Mă obsedează gândul că niciodată nu-mi voi mai reveni şi că nu voi mai putea să mă dăruiesc altui bărbat, în felul în care m-am dăruit lui.Încă mai iubesc o umbră, iar restu-mi par la fel.

9 comentarii

      1. Nu ştiu dacă am avut vreodată un erou preferat, dar cert e că eram rapid entuziasmată de cei care vibrau ca mine, care-mi împărtăşeau aceleaşi speranţe şi vise.

      2. Imaginea asta „simpatica” de Oblio cu limba scoasa mi s-a alocat automat de catre software deoarece nu mi-am atasat nici o poza la profile. Poate o sa par sacaitor deoarece avand blocata obtiunea „raspunde” insist totusi sa adaug acest citat dar poate ca nu intamplator l-am primit pe mail:

        Dependenţa de celălalt, cel mai răspândit virus emoţional

        Într-un model perfect de dragoste sănătoasă, celălalt se îndrăgosteşte de cea mai bună variantă REALĂ a ta de a fi. Iar tu, te îndrăgosteşti de modul în care te vede celălalt. Aşa ajungi să te iubeşti pe tine, când te iubeşte cel de lângă tine. Dependenţa de celălalt este, de fapt, dependenţa de modul în care obişnuia să te vadă, iar acum nu te mai vede. Fără el, tu nu-ţi mai vezi cea mai frumoasă formă a ta. Şi dacă tu nu vezi frumuseţea din tine înainte s-o vadă oricine altcineva, înseamnă că n-ai învăţat încă respectul de sine, şi nu ţi-ai conştientizat încă valoarea. Aşa încât este foarte probabil să nu poţi avea o relaţie sănătoasă cu tine, şi cu atât mai puţin cu oricine altcineva. Stima de sine deficitară te-a adus în postura de cerşetoare de dragoste şi atenţie. Stima de sine scăzută conduce la asumarea unor riscuri mediocre. Atâta timp cât tu nu te respecţi şi nu pui preţ pe tine, vei tolera nenumărate afronturi aduse în numele iubirii tale. Şi el te va trata exact… [[ This is a content summary only. Visit my website for full links, other content, and more! ]]

      3. Nu cred că se pune problema unei stime de sine căzute.Cu toţii avem momente când dorim să spunem cuiva tot ce avem pe suflet, când tânjim după o încurajare, un compliment sau un simplu „va fi bine!”
        Recunosc însă că mi-e dor să mă mai văd prin ochii săi…

  1. Wow, ai pus punctul exact pe ‘i’.. I know exactly how it is to feel what you’re feeling. Maybe you’re gonna crumble that wall that I haven’t managed to do so , but then again.. we just need time.

  2. Priveste cu sinceritate si profunzime retroactiv. Poti oare desprinde situatii de-a lungul timpului in care lucrurile s-au repetat intr-un mod oarecum asemanator ? Nu neaparat in relatie cu o persoana la care ai tinut, cum ar fi prima iubire, o matusa sau un parinte la care ai tinut, desi acestea sunt repere importannte. Sunt insa si situatii in care nu este vorba neaparat despre o persoana cum ar fi: ai gasit un post la care ai visat l-ai ocupat si apoi ai renuntat la el, ti-ai cumparat un lucru la care visat, apoi ai renuntat la el oferindu-l altcuiva, nu are importanta care este motivul sau justificarea pentru care ai facut gestul: compasiune, ratiune, un percept moral, spiritual, etc…. Ideea este de scenariu care se repeta asemanator.

  3. Timpul o sa te vindece, si sper ca intre timp sa fii tare si ambitioasa, sa zambesti pentru ca meriti si sa fii libera sa te exprimi oricare ar fi ele sentimentele.

Lasă un comentariu